Tuesday 23 September 2008

I'm BELLA SWAN , BITCH. ALL SHALL LOVE ME AND DESPAIR

Nu am crezut in viata mea ca voi ajunge sa scriu despre Stephenie Meyer si minunata ei Twilight saga. Nu am crezut ca voi indrazni sa accept altfel de vampiri. Si nu ii accept. Citeam zilele trecute pe Bookblog un review al primei carti, "Twilight", sau "Amurg", in varianta romaneasca. M-au frapat comentariile pozitive, alura mistica atribuita relatiei dintre Edward si Bella, o intreaga polemica pe tema iubirii.

HAVE WE READ THE SAME BOOK?!

Acelasi Edward rece si calculat, care o urmareste aproape compulsiv pe Bella? Aceeasi fata "clumsy", care, ma scuzati, nu ar rezista in lumea reala nici 2 secunde? Aceleasi lamentari legate de multimea de baieti care o adora si cat de mult ar vrea ea ca Edward sa fie cel care o iubeste? De obicei nu critic gusturile oamenilor in materii de lecturi. La urma urmei, si eu am citit
Harry Potter, iar ultimele 3 carti au fost jalnice. Si acolo personajele par uneori de carton iar ideea de prejudecata e okay atata timp cat vine din partea personajelor "bune". Dar macar mai sunt unii ca Snape, ca Riddle, ca Pettigrew, care sa te captiveze.

Probabil nu imi va ajuta cu mult argumentele, dar nu am citit cartea pana la capat. Nu am putut indura. Nu am nimic cu personajele feminine care "trebuie sa fie salvate" (acum 10 zile ma uitam la Disney pe YouTube). Nu sunt feminista hard core, jos barbatii, femeile sunt cele mai tari. Dar nici nu pot trece cu vederea o adunatura de personaje ca Bella, Edward sau clanul Cullen, care sunt enervante cand nu sunt plictisitoare. Am citit bucati din restul cartilor si am ras. 

Daca v-a placut cartea, foarte bine. Dar sa nu vedeti pe aici cu argumente despre "twoo wuv" si alte aiureli. Bella si Edward nu au "twoo wuv". Cititi seria. O sa va convingeti de cat de abuziva, infricosatoare si downright wrong toata iubirea asta a lor e. Intre timp, ma scuzati, am de citit o carte cu un personaj masculin cam enervant, dar macar mai real decat Edward.

PS. Vampires.do.not.sparkle.

0 comments: